Smått och gott<3

Hej nu har jag gjort massor av olika saker så har inte kunnat uppdatera så mycket för det har blivit rätt sent och ganska tidiga mornar (typ då iaf en av mina kompias brukar gå upp i vanliga fall xD) men tänkte passa på att uppdatera nu för det kan bli rätt segt med uppdateringar senare i veckan för då har jag bara mobilen att blogga med och internet kan va lite upp och ner ute på sjön. 
 
Onsdag: Hoppträning för Fredrik Spetz idag var lite nervös att det inte skulle gå bra för hade inte tränat på över en månad.

Vi kom dit i god tid så att jag skulle hinna värma upp så att Faricha inte är så stel som hon kan va (hon har haft kotledsinflammation i alla fyra för 5 år sen så…) men när jag är där så har inte gruppen innan mig börjat så jag skrittade ut en sväng på grusvägarna runt och utforskade lite, men hade ingen mobil på mig då så glömde bort tiden lite så fick galoppera tillbaka så att jag inte missade min lektion men när jag kommer dit så hade dom inte börjat ändå! Men då var det en grupp till innan mig så fick vänta jätte länge innan det var min tur men när vi väl börjar så höll Faricha på att tönta sig och låtsas vara jätte trött och jätte stel fast jag hade värmt upp henne så vart sur på henne för vi skulle i lugn galopp galoppera över tre cavalettibommar med 4-5 galoppsprång i mellan men hon bröt av hela tiden eller galopperade jätte stort och stötigt så det gick inge bra på uppvärmningen sen skulle vi hoppa i en åtta med ett hinder på varje diagonal.
Men hon vägrade lyssna på mig och ta det lugnt innan hindret och sen avbröt hon tvärt framför hindret men hoppade ändå så det var rätt jobbigt men sen skulle vi hoppa en bana och jag personligen tyckte inte jag fick kontakt med Faricha som jag brukar men Fredrik sa att det var en av dom bästa lektionerna som vi gjort så lite glad är jag men man kan ju inte alltid se på allt dåligt (vilket jag är expert på) så måste vell va lite glad. :D


Torsdag: Idag skulle vi flytta över hästarna från hagen längst bort från oss hem igen för att hovslagaren skulle komma dagen där på så mamma och jag fick gå 1,7 kilometer och sedan red jag barbacka och hon gick.
Jag red i shorts så vart rätt hårig och varm från att hon var solvarm av att stått och solat hela dan men Faricha var jätte duktig även fast jag red i grimma, så även en lyckad dag eftersom vi gjort i ordning sommar hagen och hämtat hästarna :D

Fredag: upp tidigt idag också eftersom vi först skulle släppa över hästarna i sommar hagen och sen skulle jag mocka paddocken och sen skulle vi på våran årliga cykeltur med lunch och så.
Vi cyklade till sjön Gälkhyttedammen och grillade korv och paprika och åt det i en tunnbröd rulle med färskpotatis och lite annat smått och gott.
På hela vägen bort och tillbaka kunde man se jätte stora områden med massor av smultron som är alldeles mågna nu så vi stannade och åt smultron <3
Tyra följde också med hon var jätte trött när vi kom fram men sen såg hon vattnet och glömde visst att hon var trött för hon ville bara bada och kasta pinnar sen var hon alldeles salig över alla kottar som var överallt för hon tycker tydligen dom är dom ultimata bollarna eftersom dom “biter” tillbaka så det blir en väldigt rolig lek då man kan bita lite på dom och springa runt och bada lite till så hon var jätte nöjd.
Är as stolt över den lilla skiten som orkar springa nästan 2 mil efter cyklarna :P (avundsjuk på hennes kondis L)


Men nu måste jag packa för vi ska ut med segelbåten i en vecka :D ( håll tummarna för bra väder, litar inte på väderleks rapporten……)

 

oh jusst ja det skulle vara bilder till men min mobil vill inte ladda upp dom har försökt i flera timmar men men det fick bli utan sorry :(

/amandaseamountain.blogg.se
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!