Nu är det jul igen oh nu är det jul igen oh julen varar ända fram till påska! men det var inte sant men det var inte sant för däremellan kommer fastan! :D

Nu är det bara 15 dagar kvar till jul!!! (i någon sådär räkning xD)... 
Vi får se med uppdatewringen då det kommer mer under lovet men nu tänkte jag iaf hålla igång med uppdateringar och redovisningar om frågorna: hur och vrf i den akademiska ridningen som jag nyss har börjat med.
Ni får gärna kritisera och fråga då jag är ny och mycket väl kan ge en fel sida av något eller vara oklar med något annat!
 
Här är iaf en av träningarna går. :D
 


Idag tog jag en tur i dimmans värld.
Man kunde inte ens se 10 meter framför en…
Jag tyckte det var jätte mysigt men min prillig fullblods häst tyckte inte om den tjocka dimman från ån och bäckarna runt om kring så först gick mina planer på att lösgöra henne i halsen med dom övningar som jag har lärt mig inge bra så jag fick skritta ett bra tag med några inslag av trav men hon var mycket O-fokuserad så jag tog in på volter osv. och då gjorde hon det jag sa men med ingen direkt kontakt eller mjukhet så jag gav upp och började skritta hem men bara böjde lite och fortsätta berömma henne för lilla minsta hon gjorde rätt och helt plötsligt var hon jätte K-mjuk och formade sig och flyttade för vikterna mm.
Hon var så duktig så jag testade att trava hem vilket inte brukar funka då hon bara “tjuvökar” hemåt men nu var hon jätte duktig och det var lätt att sitta på henne även fast jag red barbacka, i slutet vågade jag tom. mig på en liten galopp även fast jag inte har tränat så mycket på det.
För att vara andra gången jag gör det korrekt så gick det OK hon tappade lite fokus och vart lite spänd men slappnade av något efter ett tag så hon fick massor av beröm för att ha klarat det så bra för att vara andra gången.

 

 


När jag kom hem testade jag igen att gå på en volt och då flyttade hon för lilla minsta så jag kunde tom. göra en liten piruett med vikten (självklart vart det nog ingen riktig piruett eftersom jag inte riktigt har gjort en korrekt förut men hon gick iaf. med baken in mot en punkt och gick runt den).
Jag kunde bara sitta där och flytta runt henne i volten mm. med en hand och nästan hela tiden med böjning igenom hela kroppen så jag är super nöjd nu får man hoppas att hon kommer ihåg den här bra stunden med den imorgon då Hanna ska ta kort på oss ute i snön. :D

 

/amandaseamountain.blogg.se
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!