Regn.......

Ännu en dag idag då ;P
Åt äggröra med stekt bacon, vita bönor i tomat-sås, stekt tomat, lite sallad och god mor gon juice till frukost idag.
                                                                                                                    
Medans jag satt och avnjöt min frukost så började det regna kul....                   
Jag som hade planerat att rida men svag som jag är så ställer jag in det eftersom jag inte ville bli dyngsur igen...
Så jag och pappa började skrapa bort färg från min dörr så att vi kan måla om den bara det att färgen är nån slags super färg för den sitter som berget men men vad är några blåsor i handen mot en icke flagig dörr?? svar ett stort AJ........
Efter 4 timmar hade det faktiskt lättat up så jag bestämmer mig för att vädret kanske är på min sida så jag cyklar iväg till hästarna i sommarhagen för att ta mig en tur men det är bara det att vädret är inte på någons sida. någonsin.....
Så jag hinner hämta hästen och sadla när det börjar ös regna igen super kul...
Då är det ju bara att snabbt göra i ordning hästen torka sadeln så gott det går och sitta upp och rida iväg dock valde jag inte att gollop träna idag utan valde ett snabbare och närmare val dressyr på ett ställe i närheten där man kan göra lite volter och så, bara det att hur mycket det än står imot att säga så är det parfekt att träna dressyr genomvåt för med en smörjd sadel och våta ridbyxor blir det en jätte stadig skänkel blir oglid bart på nåt sätt så man har en jätte bra skänkel så det passa ganska bra att göra lite volt arbete och sen sticka hem.
Måste bara sätt rätt konstigt ut för bilisterna :en SUPERglad vovve (hon är alltid glad när hon får följa med)men nu också genom blöt såg rätt söt ut... en genom blöt ömklig häst som går jätte fint i trav på vägen och uppe å hästen en supernöjd ryttare allt ihop i ösregn och allihop genomblöta.....
Sen var det ju inte lika kul eftersom när det regnar=inga insekt, när det slutar regna=dubbelt så mång med insekter som innan det började regna och jag som fick stå och putsa igenom grejerna eftersom dom var blöta vart fullkomligt invarderad av fullt utrustat S.W.A.T team av insekter.......
Men jag överlevde tog mig hem tog en varm duch och satte mig med rester från midsommar middagen och tittade på fim. :D ännu en lyckad dag....
 
Så till filmen som jag ger 9/10 amandor till:
 
 
            
Colombiana är en riktigt bra film som jag har väntat på i två veckor som var värd väntan!
Den visar en annan sida av F.B.I´s jobb då man får se känslorna oss den som är jagad och hur personen kämpar med personliga konflikter medans man inte får se så mycket om agentens liv även om man får se glimtar om hur han kämpar om sin och sin familjs överlevnad (då "skurken" hotar att döda familjen) medans man här då får se varför skurken hotar och varför hon måste fortsätta......
 
Handling: Amerikansk-fransk action från 2011.
Cataleya har vuxit upp till att bli lönnmördare efter att ha bevittnat mordet på sina föräldrar som barn.
Medan hon skapar en karriär som professionell mördare och jobbar för sin farbror förblir hon fokuserad på sitt slutliga mål.
Att jaga rätt på och ta hämnd på maffiamedlemmen som är ansvarig för hennes föräldrars död.
 
Zoë Saldana  –  Cataleya Restrepo ( kännd från avatarfilmen)
Amandla Stenberg  –  Cataleya som barn 
Michael Vartan  –  Danny Delanay  (pojkvänn till Cataleya)
Cliff Curtis  –  Emilio (Farbror till Cataleya)
Lennie James  –  Specialagent Ross (FBI agenten)
Callum Blue  –  Richard (tror en av skurkarna till maffia bossen)
Jordi Mollà  –  Marco  ((Don Luis högra hand)
Graham McTavish  –  Head Marshal Warren
Max Martini  –  Specialagent Williams 
Jesse Borrego  –  Fabio (Cataleyas far)
Sam Douglas  –  William Woodward (offer för Cataleya)
Doug Rao  –  Michael Shino  
Beto Benites  –  Don Luis (maffia bossen, som beordrade att döda Cataleyas far)
 
Tja det var lite om min dag och filmen colombiana godnatt//Amanda<333
/amandaseamountain.blogg.se
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!