Min fantastiska dag!

Har länge tänkt att jag ska vara med en kompis men eftersom jag bor långt bort och det har varit lättare att rida och sova till 2 har det inte blivit av, men så tog jag mig i kragen igår och smsade en av mina många bästisar (xD) och bestämde att vi kunde va idag och så var det bestämt halv 11 skulle vi mötas.
Så jag la mig tidigt för att hinna med bussen enda bloblemet var att jag var/är van vid att lägga mig sent.......
så jag kunde inte sova och vaknade under hela natten dessutom vaknade man 5 minuter före klockan vilket är i mina ögon helt sjukt efter som jag har gener från min pappas sida att sova lite mycket. :)
Men iallafall för att komma till saken så hade jag en riktigt kul stund då vi tillexempel startade denna blogg.
Senare på kvällen gick vi på bio och såg filmen:
 
Snow White and the huntsman
 
Kortfattat handlade filmen precis som i orginalet "Snövit och dom sju dvärgarna" om en vacker prinsessa (Kristen Stewart) som välsignats med livets krafter och som mycket ung får uppleva både sin mors (Liberty Ross=Drottning Eleanor, snövits mor) bortgång och sin fars (Noha Hutley=Kung Magnus, snövits far) nya kärlek (Charlize Theron=Drottning Ravenna) som senare kröntes till drottning och som drottning sedan mördade sin man och intog slottet med våld.
Där därimot ändras manuset med att snövit inte förvisas till skogen med en jägare utan blir i cirka 10 år inlåst i ett torn på slottet men som sedan lyckas rymma.
Storyn följer sedan hur en jägare (Chris Hemsworth=Jägaren Eric) sänds av drottningen att hitta snövit men sedan förstår att drottningen har lurat honom och hjälper sedan snövit från drottningens arméer.
Inte för att jag ska säga det och jag har nog redan sakt för mycket men storyn sluta mycket pampigt med en amerikansk skruv som iallafall fick mig att stor tjuta.
 
Jag rekomenderar filmen stort!
Jag tycker filmen var en lagom amerikaniserad film av en europeisk film och att den var en mycket bra amerikansk tolkning med modern teknik men fortfarande utan att förstöra budskapet eller dom fina detaljer som utmärker sig i orginalet.
 
Jag ger filmen med noga granskningar 9/10!!!<33333
 
Dagen avslutas självklart med jordgubbar och glass!!!! Godnatt önskar Amanda <33
/amandaseamountain.blogg.se
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!