Midsommar firandet

 
Har varit nere i samhället med Tyra idag och luftat henne (och mig själv) på en cykel tur.
Har också hjälpt pappa med maten och bakat en tårta efter det lovade jag mina grannar att ta in katterna.
Dom ska ha mat runt 6 men jag skulle ta in dom vid 7 ist och ge dom mat så att dom verkligen kom när man ropade en kom efter ett jäkla ropande men den andra kom inte fören efter nån halv timme och då med en levande mus i munnen så den katten vägrade ju komma eftersom hon vill äta den ute och vägrade ju bli fångad eftersom hon trodde jag skulle ta hennes mat så tyvär får den katten sova på trappan i natt men men.
 
 
 
Nyss har man sett en film Man about town tror jag den hette med Ben Affleck.
Handlade om en delägare av ett agentföretag som går igenom sitt liv genom en dagbokskurs och man kan ju gissa hur en amerikansk film slutar om den börjar så?
ger filmen 3/10 Tyckte den var en dålig film som möjligtvis hade ett budskap men det var lamt och hade en hanling men den var både dålig och väl använd (många såna filmer har den handlingen) så lite besviken på mitt film val idag.
 
Dessutom tycker jag att han är en rätt dålig skådespelare som spelar riktigt dåligt.
Har sett många filmer med honom så utser inte bara från denna film så vet att han spelar ungefär lika dant i varje film inte direkt Jhonny Depp som ändrar sig totalt för varje film<3 och spelar lika lamt varje gång så han får 4/10 om man nu ska betygsätta hans skådespeleri.
 
 
 
Men iallafall här är lite på vad vi åt idag:
Vi åt på spett: fjärilskotlett, kycklingfilé och grillade paprika bitar.
Vi grillade också majskolvar och tror det heter färsklök.
Till det åt vi färskpotatis. vitlöksbröd, tzatziki och sallad, salladen bestog utav isbergssallad, paprikabitar, körsbärstomater, röbetor, försklök (bladen), parmesan och rostade pinjenötter.
Kanske inte den mest genom tänkta och matchande måltid men den var god!
 
Så jag vill en en gång önska alla en glad sommar och midsommar //amanda
/amandaseamountain.blogg.se
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!