Film mys

Ännu en dag med regn om vart annat kul....
Strömen gick idag på morgonen så jag kunde inte göra fattiga riddare till mig och min lillebror som jag tänkt :(
Det vart yoghurt med flingor istället haha lite skillnad kanske men kunde inte göra så mycket annat utan ström.
Ganska läskigt att man är så beroende och bunden vid elektricitet egentligen, det får en att undra hur vi skulle ha levt om inte ström uppfunnits.
Det är ju så mycket som går på ström: vatten i kran, toan, kylskåpet mm
såna saker som man tar lite som självklart är inte så självklara......
 
Men Men det var inte det jag skulle skriva om tänkte att jag skulle dela med mig av en film jag såg nyss :)
 
 
      
 
 
Vägen får av mig en stark 7 av 10 amandor
 
Filmen handlar om en far (Viggo Mortensens) och en son (Kodi Smit-McPhee) som kämpar för sina liv i en värld som har kolapsat där till synes allt djurliv är borta och dom enda människorna kvar är några få överlevare, kanibaler, rövare och mördare.
På vägen mot syd kusten knyter dom ett band som är allt annat en vanligt och dom lär sig vilka man ska lita på och vilka som är onda......
 
Hur dyster och mörk filmen än låter så tycker jag att den inte bara är det utan under det finns en pasion och ett ljus, ett hopp igenom filmen som rörde mig.
Utöver det tycker jag filmen är i familjen: världen går under filmer som 2012 men här skiljer den sig och det var det som fängslade mig den riktar inte in sig på hur världen går under i stora action scener utan bara ger en budskapet och sen riktar in sig på hur livet går vidare för dom överlevande.
 
 
 
Ja det var filmen jag såg hoppas ni ser den godnatt /amanda
 
 
 
 
 
/amandaseamountain.blogg.se
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!