Underbar dag igår :D

Var med min kompis Hanna igår (7/10 2012) som för ett tag sedan kommit hem från England där hon hälsat på sin släkt.

 

Vi tittade på första säsongen av Sherlock Holmes serien som kom ut 2010 Med bland annat A study in pink o.s.v.
Vi satt och pausade och försökte lista ut vad dom skulle göra här näst eller vad mysteriet var.
Det gick sådär Hanna klarade det bättre än mig men jag klarade det faktiskt med min bok jag läste om Sherlock Holmes då gjorde jag samma sak, la undan boken och tänkte igenom det och sedan läste vidare och såg om jag och Sherlock hade samma tankar. :D
Det är förstås lite enklare än en film kan man tro men inte när man läser om Sherlock och Watson!
Vi pratade också om hur det var i England, kattgalna Hanna visade självklart i runda slängar 100 bilder på en katt hon träffade där :P<3
Sedan behövde jag åka hem för att det blir ganska sent eftersom det tar ett tag att åka hem till mig speciellt med bussen men innan vi sprang till bussen så fick jag Engelskt godis :P jag har äntligen hittat hennes energi källa, dom godisarna höll mig uppe hela kvällen!!
Jag praktiskt taget studsade upp och ner. :D Den heter: Romney´s KENDAL MINT CAKE by George Romney, LTD. In Kendal
Ingredienser: socker, glukos sirap, vatten, peppar mint
Hah självklart är sockret först och minten sist men men den är god :D
Varnas starkt för socker beroenden!!!!! Jag måste tyvärr meddela att jag nog är det nu……..mums……..
//Amanda

 
Första bilden är filmen Sherlock Holmes 2009 som regisserades av Guy Ritchie med Robert Downey Jr.(1 bilden) i huvudrollen.
Andra bilden är serien som kom ut 2010 med Sherloch Holmes som utspelas i modern tid, Holmes spelas av Benedict Cumberbatch (2 bilden)och Watson av Martin Freeman.
Mrtin Freeman
Irene Adler, "den enda" i Sherlocks liv (menas ej i kärleks syfte utan något lite annat om man tänker i Sherlocks tankar)
 
Robert Downey Jr.
 
 Una Stubbs som spelar Mrs Hudson
 
 
Rollista på filmen Sherlock Holmes:
 
 
 
Rollista på den moderna serien av Sherlock Holmes:
 
Benedict Cumberbatch
Plays Sherlock Holmes
 
Martin FreemanMartin Freeman
Plays John Watson
 
Plays Mrs. Hudson
 
Plays Detective Inspector Lestrade
 
Plays Mycroft Holmes
 
Andrew ScottAndrew Scott
Plays Jim Moriarty
Lara PulverLara Pulver
Plays Irene Adler
Louise BrealeyLouise Brealey
Plays Molly Hooper
Craig ParkinsonCraig Parkinson
Plays Sebastian Moran
/amandaseamountain.blogg.se
Kommentarer
johanna sällström säger:

Frågestund på bloggen! alla som frågar nåt får en länk;)

Svar: Hur gör du när din häst blir för het på hindret?? har du något du gör speciellt då?
Amanda Sjöberg

2012-07-12 / 11:08:24
URL: http://jsjumping.blogg.se
Hanna säger:

Det var faktiskt bara två bilder...
Kendal mint cake är till för att man ska få energi ju! Jag hade den när vi klättrade berg osv, som man ska!!
Det finns tre märken också, du hade kunnat få smaka wilsont

Svar: hahaha ska man ha det som det :P då har jag ätit det lite fel alltså xD
Amanda Sjöberg

2012-07-12 / 17:12:15
Hanna säger:

Skrev inte ens klart :o Det finns tre märken iaf, romneys (som du fick), wilsons (den har starkare mintsmak men en annan konsistens, innehåller inte vatten ^^) och sen quiggins och den här inte jag smakat ;)
Det tillverkas bara i Kendal också och finns i princip överallt där haha.

Svar: okidoki sitter och äter det nu men det kanske är fel isf :P
Amanda Sjöberg

2012-07-12 / 17:16:06
Hanna säger:

Hahahah aw men det är gott! ;) Finns brun också :p

Svar: Ja eller hur!<3 oki :D vilken smak är det?
Amanda Sjöberg

2012-07-12 / 17:37:10
Hanna säger:

Mint! Man använder brunt socker ;)

Svar: hihi ja men tänkte om det var något överdrag som med choklad minten du gav mig ;P men gott älskar brunt socker, är bäst till kolakakor :D
Amanda Sjöberg

2012-07-14 / 14:49:31

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!