Serie :D Heartland

                                           
                                               Heartland logo.JPG
 
 
Tänkte säga att jag förjt en serie som en galning den senaste tiden. :P
Jag fick tipset av min kompis Melina som skrivit det på sin blogg http://meliiiinas.blogg.se/.
Jag har läst böckerna och gillade dom jätte mycket och nu sa Melina att en TV serie om Heartland finns på youtube så jag har suttit och tittat på 11 avsnitt på 3 dagar nu xD
 
 
 
 
 
 
Det här är första avsnittet. :D
 
 
 
Heartland handlar om en tjej Amy som förlorar sin Mamma i en bil olycka.
Efer veckor i sorger upptäcker att hon har samma talang som sin mor.
Hon kämpar vidare efter sin mors död med att driva gården med hästar som har alla sorters olika problem, hon med sin familj och vänner kämpar för att få hästarna friska och trygga samtidigt som skolan, snobbiga grannar och den stora finalen i show jumping närmar sig....
 
 
Serien är jätte bra enda nackdelen är att den är på Engelska och jag vet inte om den finns med Svensk text.
Vet någon om det finns det????
För i så fall skulle det va skönt :D
 
 
Serien får 7 amandor av mig då den (som nästan alla flmer eller serier är) inte är lika bra som serie böckerna.
Jag tycker dom missar lite känslan och den vetenskapliga faktorn i att i böckerna använde dom mycket mer en T-tach och lite torkade örter dom höll på hela tiden med olika massager mm.
Jag märker att dom försöker efterlikna det men tycker inte dom riktigt dom hittar känslan.....
 
 
Sen stör jag mig på att Amy och Spartan (hästen hennes mamma försökte rädda men bilen fick sladd och krachade ist, se 1a avsnittet ;P) inte fann varandra som i 1a boken då det var mycket svårare att få Spartans tillit
och hon fick den mitt i natten i ett oväder ganska likt den då hennes mor dog.
Hon dessutom hatade Spartan från början och jagade honom runt på en ridbana  och var så arg och ledsen över sin mors död att hon jagde bort Spartan ända tills han i sista sekund då han nästan kastade sig över staketet vänder och kommer tillbaka till henne och DÅ vinner hon hans tillit.
Det gick liksom inte till så i serien på Youtube då mitt på ljusa dan med familjen som tittade på så skrek hon lite och vips så hade hon fått tilliten (dessutom vart hon arg sågonstans mitt i träningen inte från början som i boken)  
 
 
Så nu har jag väl avreagerat mig lite ;P men rekommenderar verligen serien för dom som gillar hästar (eller överhuvudtaget till dom som gillar att djur blir behandlade rätt).
 
 
 
Amber Marshall som Amy Fleming (huvud person)
 
 
Michelle Morgan som Samantha Louise "Lou" Fleming Morris (Amys syster)
 
 
Shaun Johnston som Jack Bartlett (Amys och Lou´s farfar och Marions far)
 
 
Graham Wardle som Tyler "Ty" Borden (den riktigt snygga och snälla "stall pojken" som Marion gett skyddstillsyn till så att han kan bo och jobba på gården ist för att vara i fängelse)
 
 
Jessica Amlee som Mallory Wells (En pratig och smart grannflicka som praktiskt taget bor hemma hos Amy)
 
 
Chris Potter som Timothy "Tim" Fleming (Amys och Lou´s pappa som lämnat dom som små men efter deras mors död börjar bygga en vänskap med dom båda döttrarna)
 
 
Natanael Arcand som Scott Cardinal. I böckerna var hans efternamn Trewin (Gårdens enda veterinär som är förälskad i Lou.)
 
 
Cindy Busby som Ashley Stanton (Den snobbiga och bortskämda grannen som helatiden hackar på Amy, säsong 1 iaf...)
 
 
Jessica Steen som Elisabeth "Lisa" Stillman (En rik kvinna som är förälskad i Jack)
 
 
Lisa Langlois som Marion Bartlett Fleming (Amys och Lou´s mor)
 
 
Mer kan ni se här: 

Heartland (Canadian TV series) - Wikipedia, the free encyclopedia

 
 

/amandaseamountain.blogg.se
Kommentarer
Melina säger:

Vad roligt att du gillade serien!
11 avsnitt på 3 dagar!?? Hur har du hunnit det?
Jag som tycker att jag har tittat mycket på serien, ungefär 2 avsnitt per dag. Inte så mycket jämfört med dig ju, hehe xD
Men som sagt, vad kul att du började titta på serien! :D

Svar: haha ja det tycker jag med :D:D:D:D tja.... jag liksom ville komma ifatt dig lite xD och sedan så har jag inget att göra om dagarna hahah eller om nätterna.......... ;P
Amanda Sjöberg

2012-07-25 / 18:42:53
URL: http://meliiiinas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!