Ridturen idag :D

Som jag sa tidigare så tänkte jag rida barbacka idag och senare skulle det bli uppdatering.
 
När jag hämtade Faricha i hagen så var det 5 st bromsar som åt mitt på ryggen på henne så att hon inte kunde ta bort dom.

Hon var helt tokig så jag sprang fram och smällde alla på hennes rygg, då stod hon helt still och lät mig smälla dom hon var jätte duktig.
Sen sprayade jag henne lite extra på ryggen då man mest har sprutat runt juvret, på bringan och på magen så nu sprayade jag på ryggen och sprutade lite i handen och bara drog lite runt ögon och mule så att dom inte äter på henne där iaf…..

 

Det gick ganska fort att göra i ordning henne då det bara var att borsta igenom henne och kratsa ur hovarna och sedan tränsa så var det klart, jag skippade benskydd den här gången för att det skulle vara lätt att släppa henne i hagen sen.
Hon var jätte duktig hela vägen fram till brinken backen (en ganska lång backa som är på ena sidan av dalens kanter)

Där brukar hon få galoppera i full fart så nu när hon kände att hon inte hade någon sadel så kastade hon lite med huvudet mm men inte så mycket mer så jag lät henne galoppera, då vart det fart!! Men eftersom backen är brant och lång vart det inga bockar för hon hade fullt upp med att springa. :P
Sen vart vi totalt bombarderade av hela skogens armé av myggor, bromsar och andra bit insekter då vi kom upp i skogen så jag har 9 nya…. inte mygg bett utan bromsbett!
Efter det vart det galopp igen men då dummade hon sig lite med att tvärnita för hjärnspöken och en hare så jag fick jobba lite mer med att hålla henne i en lugn galopp samtidigt som man var livrädd för att hon skulle kasta sig bakåt och börja “sticka” med mig som hon gjorde med mig det första halv året när jag fick henne då jag knappt satt kvar när jag hade sadel. :D
Men det gick jätte bra det enda jobbiga som nästan vart hysteriskt till slut var att på slutet av ridturen så hade vi bortåt 50 STORA bromsar (eller vad dom stora heter) så Faricha och jag vart jätte bitna och dom brukar inte äta på människor men nu bet dom mig med…..
Och jag kunde inte galoppera ifrån dom för jag var mitt bland massor av hus. :(

 

Sen när jag släppt Faricha i hagen joggade jag därifrån för att bli av med bromsarna men dom fega uslingarna vågade inte följa efter mig eftersom jag sprang ut på en raksträcka utan träd så då följde dom inte efter eftersom dom vill ha träd som skydd eller något sånt….

 

När jag kommit hem efter min ganska snabba promenad så kom mormor och fikade med oss och sen stack pappa, jag och Kristoffer upp till Rinkeby badet och tog ett kvälls bad det var ganska skönt i vattnet så jag simmade ganska långt ut med mina simfenor, så nu har jag fått min träning idag!

 

/amandaseamountain.blogg.se
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!