Middagar:

 

Lördag: Sörmlands ädel, Villåttinge, Eneby, Ementaler och färskost: cream Cleese, vitlök och örter.

 

 

 

 

Det åt jag med kex och bröd: Gårdbageriet´s Huså Bröd,

 

 

Bakeriet´s crostini: vitlök,

 

 

Finn crisp: original,

 

 

Party round´s pumpernickel

 

 

och sylt: Hemmagjord krusbärs sylt och hemmagjord körsbärs sylt och frukt: torkade persikor

 

 

och färska päron av sorten grön anjou.

Till det drack jag Kullamust med äppelsorten: Cox Orange.

 

 

Så hela middagen bestod av ost!!!
Tror det var den bästa måltid jag någonsin har ätit (hm förutom min födelsedags middag i Göteborg föresten…).

 

Måndag: Tjocka revbensspjäll,

 

 

grillade champinjoner

 

 

 

med Hunt´s barbeque souse

 

 

 

(rekommenderas tll grillade champinjoner) till det åt vi tzatziki och nybakat och hembakat lantbröd

 

 

 

med en enkel sallad till.

Drickan var AppassimentoFinn crisp: original,

 

 

 

och Kullamust med äpple och kanel smak

 

(rekommenderas med kanel smak då det passar till köttet)

 

Det var två middagar jag ville dela med mig som jag tyckte var goda :D 

 

/amandaseamountain.blogg.se
Kommentarer
Katarina säger:

Hhhhhmmmmmm...Vin till de vuxna och Kullamust till barnen!!!

Svar: ja men det var så uppenbart att jag inte ens skrev det ;P.........
Amanda Sjöberg

2012-07-19 / 12:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!