Horsemanship<3. Kan jag klara det??? :S

Idag har jag klippt gräsmattan. :P
Hade totalt glömt att jag skulle göra det för jag hade tänkt gå en promenad med Faricha nere i byn och träna lite miljöombyte (inte för att hon inte redan kan många miljöer och hon är inte rädd för något specifikt men det är alltid bra att fortsätta låta henne gå i olika miljöer så att man upprätthåller hennes lugn vid olika händelser).
Utöver det tänkte jag bara jobba på att hon ska följa mig vad som än händer så om jag springer åt höger ska hon följa efter och om jag går imot henne så ska hon rygga o.s.v 
 
Lite som här bara det att jag inte kommit så långt:
 
 
Från ca. 00.00-02.21 så gör hon ungefär det jag tränar med Faricha enda skillnaden är att jag inte har kommit så långt som dom på videon utan jag har fortfarande grimma och ett långt rep som bara hänger imellan oss en så länge. :D
Jag kör också med att hästen ska följa med en och om jag går vänster så ska inte Faricha fortsätta rakt in i mig utan svänga vänster (Nu är hon så snäll och duktig endå så Faricha gör det utan problem men vill fortfarande ha grimma och rep i början sen bukar jag kunna avrunda med att ta bort repet och bara ha grimma på i slutet av ett "pass")
Jag tänkte iaf göra lite sånt nere i byn och om jag orkat gå till ridbanan kanske avsluta med att ha henne lös där men nu blev det inte riktigt så utan kanske gör det imorgon ist. :D
 
 
/amandaseamountain.blogg.se
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!