Filmen!!!

Jag  måste ju berätta om filmen jag var och såg på!!!

Jag är jätte ledsen för att jag inte har berättat om den som jag lovat men det vart senare än jag trodde det skulle bli den kvällen för vi gick ut och åt också så jag orkade inte lägga ut något då och sedan glömsk som jag är glömde jag att skriva om den nästa dag men nu ska det bli gjort :D


Film valet blev The Amazing Spider-Man.
Jag gjorde inte valet då min mamma köpte biljetterna i förväg och då valde hon åt mig. :P


Handling:
Peter Parker är en tonåring som söker i sitt förflutna för att försöka hitta information om sina föräldrar som lämnat honom som ung till sin farbror och faster.
Hans sökande blir allt mer en bra när hans ledtrådar går till hans fars före detta jobb kollega Dr Curt Connors.
Där inser han att det finns mer som ligger under ytan än som till synes ser ut som bara ett stort makt och forsknings företag som Dr Curt Connors jobbar för.
Allt blir bara värre då han blir kär i polischefens dotter Gwen Stacy då polischefen har ett jobb att sköta: att hitta och fängsla spindel mannen………


Resten kan ni nog gissa er fram hur det kommer fortsätta ;P?

 

Jag ger filmen 8 amandor.
Den var en modern version av spindel mannen med mer verkliga drag, filmen hade mer vetenskapliga skäl till saker och ting än dom andra filmerna om spindelmannen då dom bara skyller på strålning mm hela tiden så var den här handlingen lite mer om modern vetenskap.
Jag gillar också filmen för att det inte bara var snygga Hollywood skådisar utan väl spelande skådisar som gjorde ett bra jobb med agerandet och passionen. (självklart var dom snygga med men menar att de inte bara var B-skådisar med…. Vilket jag först trodde det skulle va :S)
Jag gillar passionen och gnistan mellan Parker och Gwen samt relationen med Parker och Dr Curt Connors.

 
 
 
 
Spider-Man, wounded, is covered in a spider web with New York City in the background and as a reflection in his mask. Text at the bottom of the reveals the title, release date, official site of the film, rating and production credits.
 
Tycker ni ska se den men se den inte i 3D om ni velar imellan att se den i 3D eller i 2D för jag tyckte att den var bra och fängslande i 2D men skulle nog ha blivit lite tråkig i 3D då man förväntar sig att det ska flyga en Spindel man ut ur rutan då det inte kommer göra det. :(
Filmningen var mest på Parkers ryggtavla när han svingade sig och därmed blev det kanske inte så många 3D tillfällen även fast det skulle var 3D.(självklart kanske något hus och så skulle komma ut ur filmen men tror inte det skulle bli så häftigt som man förväntat sig och därmed skulle kanske man bli besviken. ;P)
 
 
 
/amandaseamountain.blogg.se
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!