Faricha <3

 
Tränade med faricha igår.
Gjorde samma sak som jag höll på med i förrgår började med att bara låta henne skritta runt mig på en volt för att försöka få en lugn och taktfull skritt med mycket steg så att hon skulle sträcka ut ordentligt precis som jag skulle ha gjort om jag satt på henne så lät jag henne skritta fram fast på en volt runt mig :D
 
Tyvärr gick det inte lika bra då som första gången eftersom hon är ett sto så är hon hur töntig som helst och nu gick ägaren (Caroline) ut med en av hästarna på en promenad och faricha blev helt galen och sprang runt och gnäggade och skrek hela tiden.
Efter en timme med att försöka få henne lugn och avslappnad gav jag nästan upp men precis då började hon frusta lite mm så då kunde jag iaf börja jobba lite med henne men hon var fortfarande spänd unde hela passet :(
Sen när jag tyckte att det får vara klart så var hon jätte lödrig och svettig (inte för att hon fått jobba hårt utan för att det var så varmt och hon stressat upp sig för att hennes "kompis" försvann!!) 
Hem var hon iaf jätte duktig och jag kunde till och med galoppera hem en ganska lång stund innan jag själv blev trött xD.
(jag brukar oftast inte kunna galoppera hemåt eftesom hon blir ganska het och om jag rider barbacka så blir det svårt att hålla henne och vill inte att hon ska lära sig att det går att "sticka" från matte så vill jobba med det i sadel ist för barbacka men igår var hon ganska trött så det gick riktigt bra)
 
Tyvärr glömde jag kameran :( så det blir inga bilder den här gången heller :P
 
Något som fick mig att bli jätte glad var att första gången på flera år  så kom hon galopperande mot mig när jag roppade och gnäggade :D (haha hon brukar bara göra så när jag har mat med mig men nu kom hon endå) vart jätte glad så den där träningen kanske funkade ;)))))
 
 
 
Stuteriet där jag får rida på deras ridbana :D
 
 
 
 
/amandaseamountain.blogg.se
Kommentarer
Daniela - Fälttävlansryttare säger:

Hej!
Allt bra? :)

Kika gärna in på min blogg om du får tid över, lovar att du inte kommer ångra dig :)

Svar: Det är super det kan jag göra :D kul att du kommit så långt i träng, lycka till med lag-SM grejen xD
Amanda Sjöberg

2012-07-27 / 18:36:10
URL: http://powerpony.blogg.se
Katarina säger:

Kan hjälpa dig ta kort nästa gång. B-)

Svar: ja det vore kul :D
Amanda Sjöberg

2012-07-28 / 09:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!