Bilder:

 
Har glömt att lägga upp lite bilder som jag har tagit under dom senaste veckorna. :(
Så tänkte att jag lägger upp dom nu och berättar lite inför varje bild.
 
 
 
 
Middagen på Forsen efter bion den gången jag såg The Amazing Spider-Man. 
 
Mamma och pappa drack något "inte så mycket Ek-fats tonig" vin i jätte söta glas ;P vatten glasen var jätte gulliga :D
 
 
 
 
 
 
Krisse och jag drack varsin läsk, jag drack coca cola och krisse fanta.
 
 
 
 
 
 
Huvudrätt:
Åreröding: Potatismuffin, sparris, dill och primörer
Primörerna innehöll bla: kantareller och potatismuffinsen hade svamp bitar i :D mums <3
 
 
 
 
 
 
Förrätt
(glömde att ta kort på förretten men här är iaf den: Bruchetta: Tomat, vitlök och basilika (Stekt  vitt bröd med massor av gott till ;P)
 
 
Efterrätt:
Pannacotta: Karamell, jordgubbar, hallon, vanilj och yoghurt (en jätte god Pannacotta med en lite mer syrlighet av yoghurten som smakade himmelskt med hallonen)
 
 
 
 
 
 
Mammas och pappas rätt med: 
Klassikern: Oxfilé, chilibearnaise, rotfrukter och pommes (pommesen var i en skål bredvid) 
 
Efter rätt: 
Pannacotta: Karamell, jordgubbar, hallon, vanilj och yoghurt (en jätte god Pannacotta med en lite mer syrlighet av yoghurten som smakade himmelskt med hallonen)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Krisse åt:
Fläskytterfilé med bearnaisesås samt färska pommes frites.
 
Efterrätt: 
Vaniljglass: ljumna hjorton, choklad och smulor
 
 
.................................................................................................................................................................
 
Cykelturen hem från Forsen. 
 
 
Lundaskog
 
 
 
Berga-Tuna
 
.................................................................................................................................................................
 
Canadensisk frukost: Blåbärspannkakor med sirap :D (man ska ha lönnsirap men vi hade tyvärr bara ljus matlagnings sirap :( )
 
 
 
 
...........................................................................................................................................................
 
Några bilder från när jag cyklade hem från sommarhagen när jag kollat till hästarna:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tyra var blöt från att badat  i bäcken så hon ser kanske lite konstig på bilderna.
 
 
 
 
hah gillar denna bild då man först tror man ser utgångs hålet men ist är det bara vatten och en spegelbild :P (iaf jag blir förvirrad när jag kollar på den xD)
 
(hm bara så ni vet så är inte vattnet så grummligt det är bara för att Tyra rörde upp lera när hon sprang )
 
........................................................................................................................................................
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En enorm padda som var utanför trappen :S (ignorera den äckliga snigeln.....)
 
 
 
 
/amandaseamountain.blogg.se
Kommentarer
Daniela säger:

E båda hästarna på headern dina? :D

Svar: En av dom är min (Den bruna) Skimmeln är mammas, men så småningom när Versus (skimmeln) är in riden så är tanken att vi ska dela på hästarna mera då kan man ju rida dom båda två och hjälpas åt på ett helt annat sätt ;P
Amanda Sjöberg

2012-07-30 / 23:22:50
URL: http://powerpony.blogg.se
isabelle säger:

Haha jäklar så söt hunden på fältet var :D

Svar: Tackar hon är en Isländsk får hund :D Fast hon är sötare när hon inte är lerig och blöt ;P
Amanda Sjöberg

2012-07-31 / 09:34:08
URL: http://dressyrisabelle.blogg.se/
Elvira Nordin säger:

Maten såg riktigt god ut;)

Svar: Ja eller hur!! var första gången jag åt fisk på restaurang, ska verkligen göra det flera gånger :DD Forsen har jag ätit på flera gånger och dom har jätte god mat där, det var himmelskt :D
Amanda Sjöberg

2012-07-31 / 14:55:33
URL: http://elviranordin.webblogg.se
Emelie säger:

Underbara bilder på hunden på fältet :D

Svar: Tackar vart bara så inspirerad av fältet som bakgrund så jag satte min dyblöta hund där för att testa xD
Amanda Sjöberg

2012-07-31 / 20:57:41
URL: http://JEdressage.blogg.se
Jonna säger:

Huvva vilken äcklig groda!

Svar: Tyckte jag med speciellt efter att jag fick veta att det var en padda ;P små grodor på avstånd visst men äckliga stora paddor nja :((
Amanda Sjöberg

2012-08-01 / 12:50:09
URL: http://www.fyraryttares.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!