Båten<33

Så nu har jag fått bilderna från båten som gick på grund bara några meter ifrån oss så tänkte visa några bilder .
 

Kanske kan berätta lite om det också. :P
Jag hade precis badat när det kom en ganska fin fiskebåt mot oss, min första tanke var att han skulle fiska i den ganska grunda vik som ligger innanför oss med massor av vass där det säkert finns gädda mm
Så jag ställer mig för att titta när han fiskar men ist vänder han och kör ut igen med ganska hög fart då helt plötsligt det smäller till och hela båtens skrov syn.
Vakten som har sin brygga i den viken och har sin båt där kallades in och med hjälp av linor och genom att dra i dom från båtens sida kunde vakten “lägga båten” ner lite mer åt sidan så att den gled då av kunde båten komma på djupt vatten igen.
Senare fick jag reda på att det var en stockholmare som tagit fel på sjökortet och åkt in i fel vik.
Tyvärr tror vi att båten sprungit läck för när han åkte iväg lutade båten lite. L men jag tror det gick bra om man får säga det själv så är jag glad att det va han och inte vi pga. vår lilla vecka…………….

 

 

 

 

 

 

 

 

/amandaseamountain.blogg.se
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!