Youngblood :D

Här är bandet Youngblood som var på karnevalen:
 

Jag känner till bandet från Melodifestivalen då dom framförde låten Youngblood.

Den gången måste jag erkänna att jag höll för öronen och sa lalalalalalalalalalalalalala till någonstans i mitten av låten då jag ist var nära på att stänga av TV ist……


VRF GJORDE JAG DET??? Jo, därför att dom var orutinerade, valpiga och nervösa (vilket gjorde att dom sjöng falskt).
Dom var såå dåliga att jag skämdes……

Då fattar ni kanske att jag inte var jätte intresserad när Elin sa att dom skulle spela på karnevalen, jag tog inte ens med mig autograf boken. :P


Nu när dom spelade så har dom fått mycket mer rutin och erfarenhet då dom varit i London mm. å andra sidan har dom en lång väg att gå då dom behöver turnera och uppträda MYCKET mer i framtiden för att bli riktigt bra.
I början var dom riktigt sega då Melina och jag undrade om dom mimade pga. dom sjöng så lågt med så mycket bakgrunds musik att man knappt hörde dom men medans låtarna gick vart dom ganska bra speciellt då dom drog ner på takten lite granna så att dom fick chansen att sjunga och inte bara skrika fram några pop fraser……

Jag fick också chansen att live kunna höra alla sångares individuella sång röst vilket var svårt via Tvn då fick jag en större syn på att alla faktiskt har en unik och BRA sångröst även fast det oftast inte hörs när dom ökar takten för mycket.
Något som jag vart imponerad av var Chris som hade en väldigt annorlunda röst men som verkligen gick hem hos mig då jag älskar killar med ljus röst (tex Justin B som har ljus röst vilket inte alla gillar).
Jag fick också chansen att granska dom 5 killarna lite mer var för sig på hur bra dom sjöng och vad dom kanske ska hålla sig undan från….
Tex Marcus ska inte “skrika” för han orkar inte hålla tonen utan det bryter sig vilket inte vart bra i en av låtarna men han är väldigt bra när han sjunger “mjukare” och i lägre tempo.
Simon är bra på att stå själv och ta en vers själv då han har en bra röst och han artikulerar bra så att man hör vad han sjunger om :P.


Sen fick vi chansen att stå precis framför dom när dom signerade så vi fick några ganska bra bilder för att vara med mobil kameran :D
Några gånger fick jag nog känslan av att dom nästan vart trötta på oss för vi tog kort på dom hela tiden och dom behövde le och så hela tiden så till slut tittade dom upp på oss och lät oss ta våra kort så att vi kunde gå, haha bara det att vi gick ju inte då vi vart bara ännu mer glada över att ta kort på dom när dom tittade in i kameran :P


Oftast när dom uppträder såhär och det är autografer efter åt så måste man köpa skivan för 100 kr för att få en men den här gången så sa dom att när alla som hade skivor fått sina autografer så kan man få en utan skiva så Melina och jag började leta efter en lapp som dom kunde skriva på bara det att jag lånat mammas väska och hon hade inga lappar förutom rabatt kupongen från glitter jag stoppat ner och Melina vägrade att gå fram med den…..
Då kom jag på att någon med en bok eller ett block kanske kunde avvara 2 sidor så vi började se oss om kring och tillslut hittade vi faktiskt en tjej som var jätte trevlig och rev ut 2 sidor ur sin bok :D
Så vi ställde oss i kön som bara var några personer kvar i så vi behövde inte vänta så länge, när vi kom fram till bordet så sa alla 5 hej för varje gång vi gick fram ett hej till Melina och ett till mig så jag fick impulsen att fråga om dom inte vart trötta på att säga Hej hela tiden vilket dom direkt svarade nej då till vi är såå glada över att hälsa på er såå., vilket jag tolkade genom dom stora gäspningar dom höll tillbaka som att dom nog var glada att sitta där och skriva autografer men att efter en stor dag var dom nog bara glada att vi var dom sista i kön.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Marcus
 
 
 
 
Simon
 
 
 
 
 
Henric
 
 
 
 
Chris
 
 
 
 
Oskar
 
 
 
 
Youngblood
 
 

Efter framträdandet gick vi (Elin, Matilda, Melina och jag) runt bland stånden och tittade lite jag köpte en lite sjöhäst som jag kunde ha till nyckeln i skolan.

 

 


Vi hade jätte kul då vi gick runt tyvärr syndade jag lite med att köpa en sockermunk då doften från vagnen vart överväldigande……
Sen gick vi in på min skola (Nico) där dom ute på den stora planen mellan husen hade ställt upp ett litet tivoli med massor av åk attraktioner mm vi hade bestämt att inte åka något men när Melina berättade att hon ALDRIG åkt någon karusell eller något annat så bestämde Elin och jag att vi iaf skulle åka Släng gungan som är ganska snäll, efter att vi åkt den (jag som är karusell rädd också….) så vart jag lite illa mående (inte så mycket av rädslan utan för den höga musiken innan, tom mage och sedan åka runt runt på det blev lite mycket).
Men vi hade jätte kul så det var en lyckad dag, var där ganska länge för jag tog bussen in vid 4 och var där ca 16.40 sen tog jag inte bussen hem fören näst sista bussen vid 20.30 (sista bussen går 01.00 och tidigare buss in gick vid 14.00 så hade inte så mycket val en att vara där i 4 h eller vara där redan vid halv 3 så då kanske ni förstår varför jag sa att jag var där ganska länge xD)

 
 
 
hahaha har kommit på att detta inlägg vart väldigt lååångt då jag fick skrålla många gånger för att komma till slutet ;P men men ibland är man över ambitiös <333
 
 
 
/amandaseamountain.blogg.se
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!