Uteritt.....

Idag red jag på Faricha.
Stack upp med några borstar och tränset till sommarhagen (trekanten) och red barabacka till en backa i skogen som jag brukar klättra i.
På vägen dit tänkte jag mest på att gå på i skritt så att hon ledar upp sig lite eftersom hon inte gått så mycket på sista tiden.
På vägen dit hoppade vi en lite stock och galopperade på en väg men annars skrittade vi mest.
 
Jag tänkte klättra 6 gånger uppför men hon hade så mycket energi och började inte jobba förren efter 5 ggr så jag klättrade 10 för att verkligen låta henne jobba på bra ist för att försöka smita undan med att gå lite hit och dit men hon var jätte duktig och jobbade på bra för att vara ett tag sedan jag klättrade.
 
På hemvägen testade jag till och med att hoppa högre (har inte hoppat på henne barbacka förut).
Första gången stannade hon för hon kände att jag tvekade jätte mycket men sen tog jag det från andra hållet (hemåt) och då hoppade hon :P 
Jag tvekade då också men då kände hon det inte lika mycket för hon så klart hem till hagen.
Så första gången jag hoppade barbacka då. :) Faricha är så snäll att hoppa så hon stannade inte alls nu utan hoppade direkt bara om jag inte tvekade för då tvekar ju hon också ;P, oftast på ridbanan så brukar hon vägra på hinder men då är det nästan som hon retas och "testar" mig om jag kan men nu fattade hon att jag satt barbacka och då hoppade hon hur snällt som helst. 
Vet inte om man ska bli glad eller sur på henne att hon gör så ;P men det är ju bra att hon känner om det är en situation där man inte ska testa sin ryttare men det är ganska jobbigt när hon hela tien testar mig på olika saker för hon kan det vet jag hon är tex INTE rädd för vattenmattan under ett hinder utan hon har bara gjort det till en grej och testar mig..... grrrr blir så sur på henne då hon utan problem sen går i vatten pölar och allt sånt och ena dagen hoppar hindret och andra dagen inte ;P
 
 
 
Vart så många bilder så dom kommer imorgon också ;P
 
/amandaseamountain.blogg.se
Kommentarer
Victoria säger:

sv: Men precis, folk förstår inte att Rolf-Göran INTE ser Casall som ett redskap. För honom är hästen en kompis/lagkamrat/tävlingskompis, så fantastiskt att se att han verkligen visar det! :)

Svar: Ja precis :) Man blir bara full i skratt på vad häst-okunniga människor säger om hästarna tex om medaljen runt halsen ;P tycker snarare synd om dom när dom gör bort sig offentligt med att snacka bort sig så där :(
Amanda Sjöberg

2012-08-15 / 21:07:58
URL: http://evvm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!