Serie dressyren…….

 

Har fått veta att nästa seriedressyr ska komma snart så nu har jag mycket att göra, jag måste sätta igång Faricha igen efter grönbetet så att hon orkar tävla sen i höst.

Tävlingen är planerad till den 22 eller den 23 september så det ger mig 33 dgr att lägga upp en liten planering på hur jag ska gör.


Jag har inte direkt en planering på dag för dag för det kan jag aldrig hålla….. Men har planerat att jag ska klättra en dag i veckan och sen ska jag rida varje dag (ska iaf försöka eftersom skolan börjar kan det bli svårt) även fast det bara blir skritt rundor så har jag planerat att hålla igång henne så mycket som möjligt.
Jag ska också nu i början en vecka bara träna i låg form och plocka upp henne i slutet av varje pass och jobba henne mycket men annars bara göra olika böjningar och hela tiden ha ett bra tempo och mycket styrning med sätet.

 

/amandaseamountain.blogg.se
Kommentarer
Hanna säger:

Du borde testa ta en privatlektion på rocklösa!! Jag o Melina var ju där och vi lärde oss jättemycket. Om att styra med sätet/sittbenen var det, som du tränar ju. Kostar mindre om man har egen häst dessutom. ;)

Svar: hihi aa tack för tipset men kan redan sånt bara det att jag använde det ni lärde er nu i ett tränings pass :) självklart kan jag lära mig mer men tror inte att rocklösa kan hjälpa mig mer än dom på KDLR :) men tack en då <33333333333333333
Amanda Sjöberg

2012-08-20 / 22:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!