Övningskörde igår :D

 

Det var helt otroligt att kunna köra helt själv i 45 km/h bara några cm från vägen som svischar förbi.

Det var så jäkla kul att jag skulle velat köra mer än 2h och köra alla 4h ist L
Nu vill man bara ha sitt körkort och sticka ut på vägen när jag vill, att kunna ha den friheten att bara starta motorn och sticka vart jag vill är en otrolig känsla J dock har jag bara fått smaka på friheten nu när jag övnings körde men gissa om jag har fått blodad tand!!

 

 

 

 

Självklart är det ett stort ansvar när jag ska ut på vägen eftersom jag inte bara har ansvar för mig själv utan jag måste också visa hänsyn och veta reglerna i trafiken för att skydda andra i trafiken tex så kan inte jag köra mot rött eftersom jag inte bara riskerar mitt liv utan också andras.

Men utöver att veta sin plats i trafiken och att kunna behärska olika situationer på ett moget sätt så är man fri att göra och åka vart man vill, vilket jag kommer (och gör i mina tankar) stor trivas med. 

Men för att återgå till hur det gick på lektionen och hur jag över huvud taget fick en plats 5 veckor innan planerad tid……. Så var det så att jag hade tur och vart ombokad till den 11 och 13/9 för 2 kört illfällen.

Men igår morse vid ca 09.40 så ringde mobilen och väckte mig jag yrvaket svara lite smått surt “hej??!!?” och personen i fråga svarar glatt “hej det är….. …från Stures och jag undrar om vi kan boka om din kör tid tills på måndag nästa vecka?” och jag studsar upp klar vaken och börjar skriva ner datum och tid och super glad lägger på.

 

 

 

 

 

10 sek. senare så ringer mobilen igen och samma person ringer mig från Stures och säger att det har blivit lite ändrade planer och frågar mig om inte jag kan köra idag ist!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vilket gjorde att jag fick ett smått hjärtanfall och fick sätta mig ner då hon berättade tiden, kl var 09.45 då och hon sa att lektionen börjar 10.50 jag som gjorde en lätt räkning på det var på det sättet att jag skulle hinna klä på mig, duscha, äta frukost mm på ca 20 minuter vilket i mina ögon är väldigt kort tid då bara äta frukost tar 20 minuter i vanliga fall……..

Men på något sätt lyckades jag och satt i bilen 5 minuter efter önskad tid och vi var på väg mot min första körlektion då jag skulle sätta mig på en moppe i trafiken för första gången i mitt nuvarande liv……. (vilket menas med att jag är övertygad på att jag gjort sånt här i mitt förra liv….. ;P)

 


Lektionen:

 

Jag fick börja med att göra en koll på moppen så allt fungerade korrekt sen fick jag testa på gasen så att jag kunde den mjukt och fint.
Och sen bar det av ut i trafiken till en början efter Johan min lärare och till slut först………

Första lektionen gick riktigt bra glömde att blinka en gång och åkte lite fel några gånger men har lärt mig nu i alla fall :D
Andra lektionen var “lant tema” på så vi åkte ut mot Sjösa och åkte på 80 vägar och grus vägar.
80 och 60 vägarna var inga problem men det var dom förbannade rullgrus vägarna som var ett rent ut sagt helvete…..
Vågade knappt åka snabbare än 17 km/h fast det var 50 och Johan hela tiden säger att jag ska gasa på lite :S
Ush kommer alltid hata grusvägar oavsett om det är med cykel eller moppe eller bil.
Men det gick bra iaf och jag klarade det så nu är det bara provet kvar……

Efter lektionen pluggade jag lite också det gick jätte bra vart godkänd 3 ggr som behövs för att kunna komma till slut test provet och det klarade jag också å nu är det bara att plugga hemma som är kvar. :S

 

 

/amandaseamountain.blogg.se
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!