Måla om stallet del 2

b)
Idag blev jag klar med fönstrena, gud vad skönt att bli klar med dom iaf. :D
Nu är stålborsting som gäller, till nästa vecka hade vi tänkt att det ska bli klart och sen är det dags för målningen :D
Eftersom vi slipper blöta med vatten så känar vi in en vecka på bara torkning så då blir vi förhoppnings fullt klara lite tidigare .
 
 
Tog med mig kameran idag så det blir lite bilder också :)
 
 
 
Så här såg fönstrena ut innan jag tvättade dom ;P
 
 
Eftersom jag bara har två händer så kunde jag inte vrida på spaken och hålla ut fönstret så att jag hade plats att vrida så var lite uppfinnig och tog dammsugar röret och satte dit :D (visst det låter som man skulle ha kunnat det med två händer men om jag själv skulle ha hållit ut fönstret skulle jag inte ha sett vad jag gjorde såå...)
 
 
 
Här är den dumma "spaken" som man tydligen skulle vrida ett halvt varv för att öppna, vrf den är dum?? jo därför att plast brickan som ska snurra hade en liten "hake" som blivit när dom tillverkade den så det gick inte att vrida på den utan att plast fliken var i vägen.
Vilket gjorde att innan jag satte dit röret så att jag kunde se vad problemet var så hade jag gjort sönder naglarna för att få den att snurra. :(((
 
 
 
 
Så här ser den ut när fönstret delar på sig.
Så när jag sa att fönstret delade på sig så menade jag så här bara det att jag inte var beredd på att den skulle dela på sig så fort så vart jätte rädd första gången :D
 
 
 
Först började jag med att ta bort den värsta smutsen med en trasa som är urvriden med ljummet vatten och lite såpa.
 
 
Efter det tog jag fönsterputs spryen för att kunna ta bort det sista.
 
 
 
Då använde jag vanligt papper.
 
 
Vänster sida: Ren
Höger: Oren
 
 
Tyvärr utan att jag var beredd på det så ramlade ett av fönstrena ut!!
Den bara hoppade ut ur sina gångjärn när jag skulle dela fönstret, som tur var så fick den bara några repor ist för sprickor :D
 
 
Nedanför fanns det bara snår som rispade rutan (som tur var eftersom under dom andra fönstrena finns det sten...)
 
 
Den här mycket fina (och huuhuhuiga  och äckliga) spindeln var i ett av fönstrena som man inte kunde dela.
Hade då chansen att inspektera en spindel väldigt nära... tyvärr tog jag också den chansen vilket jag (spindel rädd) nu kommer ångra......
/amandaseamountain.blogg.se
Kommentarer
Emelie säger:

Usch vilken stor spindel!!

Svar: Ja..... den var inte så mysig :S fast den var inte ens 1/3 så stor som en del av spindlarna som kröp fram när man dammsög.........
Amanda Sjöberg

2012-08-02 / 20:13:08
URL: http://JEdressage.blogg.se
Jonna säger:

SV: Jo alltså jag är ju inte helt "anti-smiley" haha. Texten blir mer rolig och personlig om man lägger in nån smiley sådär och kanske något roligt ord. Men när en smiley börjar dyka upp efter varje mening så är det lite störande tycker jag! Samma sak med stavfel osv, för mycket av sånt = väldigt störande. Ja, jag läser några såkallade "vuxenbloggar", bättre text där men lite snålt om bilder ;)

2012-08-02 / 20:31:23
URL: http://www.fyraryttares.blogg.se
Katarina säger:

Du kan illustrera en bok i stallstädning
snart! :-) Vad duktig du har varit.

Svar: Jaja nu är det ju också så att det finns texter och det finns texter mamma......... texter för 1000 år sedan och texter i 2000-talet............. (båda är bra men helt olika...)
Amanda Sjöberg

2012-08-03 / 07:44:43
Katarina säger:

Jag håller inte med "Jonna". Smiley är en väldigt ung företeelse i text. Betänk att författare och textskrivare har fängslad sina läsare i över 1000 år med fantastiska skrifter, utan smiley. Jobba på att skriva bra svenska så blir det bra. Din blogg är redan personlig och är i sammanhanget (bloggvärlden) kul att läsa.

2012-08-03 / 07:52:35
Katarina säger:

Ps. Jag kan ha uppfattat "Jonna" fel, skippa smileys. Ds

2012-08-03 / 07:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!