Lite "titt" träning.....

Idag travade jag av Faricha på gräs strängarna i lätt sits bara för att låta hennes rygg jobba fritt i "jogging" trav eftersom hon har gått ganska mycket dom sista 2 dagarna.
Fortsatte sedan bort till banan där jag tog 2 kryss eftervarnadra i trav bara för att hon skulle få in känslan innan jag började bygga "titt" hindrena.
 
Gick sedan rakt på sak och la min relex väst som är gul med reflexer över och undrer (mest färgen jag var ute efter) en oxer och galopperade i ganska snäva volter där jag direkt gick på hindret så att hon inte skulle hinna tänka på vad det var för hinder utan mer hoppa det självklart gick inte det utan hon skulle tvärnita första gången men hoppa alla andra gånger (blir så #&%=  ^*¤# förbannad på henne när hon ska hålla på med nån gjej jusst nu att stanna på ett nytt hinder men hoppa den en andra gång......) iaf så fortsatte jag så med att lägga en lila handduk under mm så att det skulle bli lite annorlunda varje gång jag hoppat hindret 3 ggr.
 
 
Efter mycket tåla mod och fart så hoppade hon med jätte mycket tvekan det "nya" hindret utan att stanna första gången men det var typ jätte mycket fart, se hindret, mindre fart, snigel fart, tvekan, och helikopter hopp....... men det gick!!!!!!!
Så när jag sticker och tränar med mamma på Ålberga så förhoppnings vis kanske hon är mer förberedd på hinder nu när jag haft hinder framme och kört dressyr eller hoppat lite och testat nya konstiga  hinder.
 
Ska väl berätta också vrf mamma ska hjälpa mig i morgon och inte min tränare Fredrik det är för att han ska tävla själv men Alette som har stället sa att vi kunde ha en bana stå uppe i ridhuset från ons till fre så att alla som vill kan träna själva och då ska mamma och jag sticka upp imorgon och då ska mamma hoppa det "första hindret" för att se om Faricha gör samma sak på henne, antagligen gör hon inte det bara för att........ men förhoppningsvis så hoppar hon vatten hindrena mm med mig om hon innan har fått lära sig ett och annat med mamma som är mycket mer erfaren med hästar/hoppning/ridning så att hon fattar att det inte går att köra stilen att inte hoppa första gången för att man kanske inte känner för det eller för att det är läskigt för då skulle jag ju på en tävling vara utesluten på 3e hindret!!! och det är ju inte så kul........
 
 
min fina lilla sötnos som stod och halv sov när jag maserade hennes panna.....
/amandaseamountain.blogg.se
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!