Hopp träningen :D

Hopp träningen:

På onsdagen skulle farmor skjutsa in mig till stan så att jag kunde göra en syn undersökning.
Det gick jätte bra har lite sämre vänster öga än höger öga men det har jag vetat förut, men jag är inte blind iaf ;P
Dom var JÄTTE SNÄLLA där då jag glömde ha med mig farmor in så att hon kunde intyga på att jag är jag så att säga ;P eftersom mitt pass inte är giltigt (har gått ut) så behöver jag ha en vuxen eller förälder med mig för att kunna bekräfta att jag är Amanda Sjöberg men dom var hur snälla som helst och kryssade i personlig kännedom i pappret då dom kom ihåg mig från gårdagen då jag hade med mig mamma, dessutom så tog dom inte betalt för syntestet för dom fråga varandra ska vi verkligen ta betalt?? O den andra bara nej det struntar vi i xD

Så jag totalt ÄLSKAR Stures då dom klämde in mig nu o inte i september och dom lät mig vara med på syn test dagen efter jag anmälde mig och dom är hur snälla som hälst där :D


Efter att jag varit på syn test och farmor varit och handlat åkte vi och postade brevet om syn testet och sen så åkte vi ner till hamnen och köpte glass, jag tog 1 apelsin, choklad kula, 1 hallon sorbet och 1 Brownie glass (den var jätte god det var choklad glass med typ sega choklad bollar J )

 

Efter att vi vart i stan så pluggade jag på i alla böcker jag fick med mig hem.

Runt 3 stack jag upp med cykeln till sommar hagen och tittade till hästarna då passade Faricha på att mosa min vänstra stor tå så att jag fortfarande har jätte ont i den :S fast det var nästan helt och hållet mitt fel för jag kom dit i gympaskor och stod och klämde och tryckte på hennes rygg för jag tyckte hon först var öm där och då ställde hon ut alla ben så att hon skulle hålla balansen och då prickade hon självklar min tå…… sen red Faricha hem till stallet i grimma och grimskaft, hon var jätte duktig när jag testade att göra lite serpentiner på raksträckan bara med skänkel och säte.

Vid stallet fick hon stå i paddocken någon timme så att hon skulle torka lite och så att jag skulle kunna kolla på dressyren (vilket var jätte spännande för sista ryttaren vann ju :P ).

Sen gick jag ner och pysslade med Faricha och gjorde i ordning henne för träningen.
Jag använde tyvärr inte dom nya grejerna men ska använda dom nästa gång ist.

 


Det är snart pay end jump på grovmossen och jag sa till mig själv att om det gick bra på hoppningen denna gång så ska jag anmäla mig och tror jag ska göra det nu för Faricha var riktigt duktig på träningen. :DD


Först kom jag dit ½ h för tidigt och sen var dom sena så jag fick stå och vänta någon 1h men Faricha var hur mysig som helst, jag stod och masserade hennes panna med små cirkel rörelser med fingrarna och hon bara stod och njöt!!! (hennes favo ställe att blir kliad och masserad på )

När vi väl kom in på banan så skrittade vi bara runt och nosade på alla “ENORMT LÄSKIGA OCH EXTREMT FARLIGA HINDER!!!” (enligt Faricha då xD) .
När jag sedan skulle börja värma upp i trav och galopp så tänkte jag mig trav på kortsidorna och galopp med ökad galopp på långsidorna där jag efter några varv skulle efter hand korta sträckan där jag ökade galoppen så att hon vart mer koncentrerad på min skänkel och ökningar och in sakningar.

Men om man vet hur en hispig arab i sina gladaste ögonblick är så kraschade mina planer då jag fattade galopp fattade min lilla ponny andra tankar hon far iväg i full galopp med lite bockserier så jag lät henne galoppera av sig några varv innan jag tog upp min lilla plan igen. XD

Men iaf om man ska komma till själva hoppningen då. :P

Hon (som hon alltid är) var jätte töntig på alla “titt” hinder nu men skillnaden den här gången var att hon hoppade direkt hindret igen när jag blev sur och la till pisken eller ramade in med skänkeln mer för hon ville hoppa men hon skulle tönta sig och testa mig genom att vägra men jag avslutade med att hoppa en bana flera gånger bara på 50 cm och då var hon duktig på att hoppa men o andra sidan “försvann” hon lite från mig och ökade tempot ganska mycket så när det inte var min tur så gick jag in på en volt och jobbade med att förböja henne lite eller att låta henne vara väldigt rak på volten tills jag kunde lägga ner henne lite och hon började tugga på bettet och svara ordentligt på skänkeln.
Då lät jag henne hoppa på en vanlig 70 cm oxer utan massor av hus eller vatten mattor osv och då var hon jätte duktig och bara flög över hindret så jag avslutade med två språng som var jätte bra och sedan klappade om henne mm och oj vad hon vart glad och mallig när hon fick massor av beröm så hon skakade på huvudet och kunde inte låta bli att bocka lite :D

Jag var väldigt nöjd med hoppträningen även fast hon vägrade i början så jag tänker anmäla mig till bara pay end jump och se hur hon är på en tävling då hon ska hoppa och sedan utifrån det se om hon blir så peppad av omgivningen att hon kanske glömmer av sig att vägra i början för det vill jag ju inte att hon ska göra och det är mest det vi har jobbat med under hoppträningarna men någon gång måste jag ju utvärdera med någon tävling så att jag ser hur hon är för jag har själv aldrig tävlat hoppning med henne så jag vet inte riktigt hur hon kommer vara…..

/amandaseamountain.blogg.se
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!